GİZLİLİK SÖZLEŞMESİ

SATICIYA İLİŞKİN BİLGİLER

Ticari Ünvan: ÇETMEN Mağazaları Mobilya Dayanıklı Tüketim Mall. Oto. San. Ve Tic. A.Ş

Adres: Fatih mah. Çamlık Cad. No:46 Sarnıç, Gaziemir / İzmir

Telefon: 0 (850) 455 0 555

Faks: +90 212 324 73 44

Eposta : info@cetmen.com.tr

Mersis No: 0247032109700016

İşbu Ön Bilgilendirme Formu kapsamında Alıcı'ya siparişinin detayları hakkında bilgilendirme yapılmakta olup, Alıcı'nın mal veya hizmetin elektronik olarak satın alınmasına ilişkin olarak Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince mesafeli satış sözleşmesini onaylaması gerekmektedir. 

Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi Satıcı tarafından kayıt altına alınmakta olup, Alıcı dilediği zaman “Hesabım” sayfasından metinlere ulaşabilecektir.

MESAFELİ SÖZLEŞME TANIMI

Mesafeli sözleşme; satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil olmak üzere (telefon ve internet gibi) uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmedir.

SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ VE FİYATI (KDV DAHİL)

İşbu kısımda sözleşme konusu ürün ya da ürünlerin temel özellikleri açıklanmaktadır.

Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi vergiler dahil satış bedeli

Adet x birim fiyatı 

ÖDEME VE TESLİM ŞARTLARI

Teslimat Hariç Toplam Ürün Bedeli:

Teslimat Ücreti:

Kurulum Ücreti:

Teslimat & Kurulum Dahil Toplam Bedeli: 

ÖDEME ŞEKLİ VE PLANI:

Yukarıdaki bölümde bankanıza iletilecek sipariş toplamının kaç taksitle ödeneceği bilgisi bulunmaktadır.

Teslim Şartları ürün sayfasında belirtildiği şekilde uygulanacaktır.

Bankanız kampanyalar düzenleyerek sizin seçtiğiniz taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunulabilir. Bu tür kampanyalar bankanızın inisiyatifindedir ve şirketimizin bilgisi dâhilinde olması durumunda sayfalarımızda kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir. Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit etmesi gerekmektedir. Yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümleri Banka ve alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacaktır.

Bankanız kampanyalar düzenleyerek sizin seçtiğiniz taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunulabilir. Bu tür kampanyalar bankanızın inisiyatifindedir ve şirketimizin bilgisi dâhilinde olması durumunda sayfalarımızda kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir. Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit etmesi gerekmektedir. Yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümleri Banka ve alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacaktır.

Teslim Şartları: Sipariş edilen ürünlerin stoklu olması durumunda sevkiyatına 7 iş günü içerisinde başlanacaktır. Stoklu olmayan ürünlerde ise malın sipariş edilmesini takiben en geç 2 iş günü içerisinde üretim planına alınarak üretilecektir. Ürünün teslimat süresi yeni üretilecek ürünlerde 45 iş gününü bulabilir. Alıcı, websitesinde belirtilen teslimat sürelerini kabul etmiş malın teslim süresini 45 günü bulabileceğini kabul ve beyan eder. 

Sözleşme konusu ürün, ALICI' dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.

Teslimat yapan firma, ürünü ALICI'ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI'ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumludur. 

Ürünün montajının SATICI tarafından veya SATICI’nın sorumluluğu altında gerçekleşeceğinin kararlaştırıldığı durumlarda, ürünün montajının gereği gibi gerçekleştirilmesinin sorumluluğu SATICI’dadır. Bunun aksine ürünün montajını üstlenen ve işlem sırasında üründe hasar meydana getiren ALICI, meydana gelen hasardan sorumludur.

Ürünün montajının ALICI tarafından yapılması gerektiği hallerde, montaj talimatları doğrultusunda hareket edilmeyerek ürünün montajı yanlış yapılmış veya ürüne zarar verilmiş ise montaj sebebiyle ortaya çıkan sonuçlardan SATICI sorumlu tutulamaz.

SATICI, haklı bir nedenle sözleşme konusu mal veya hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI’ yı bilgilendirip onay alarak, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI'ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir. ALICI’nın haklı şikayetlerine karşı SATICI işbu sözleşme hükümleri, 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde çözüm üretecektir.

Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI'ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI'ya aittir.

Kampanya fiyatlarımız birer (1) adet alımlar için geçerli olup çoklu sipariş verilemez. Web Sitesi, kampanyada stok durumuna göre birden fazla ürüne izin verebilir.

Teslimat tutanağını imzalamadan önce ürününüzün faturada yer alan ürün/ürünlerin marka, model ve adet doğruluğunu, ürünlerde herhangi bir hasar yada sorun olup olmadığını kontrol edilecektir. Herhangi bir nedenle hasar veya eksiklik var ise teslimatla ilgili hiçbir belgeyi imzalamadan teslimat görevlisine tutanak tutulması talebiyle birlikte kutunuzu iade edilmelidir. Bu yükümlülük yerine getirildiği takdirde, yeni ürünler derhal alıcıya gönderilecektir. Kutusu veya kendisi hasarlı olan, içeriği eksik olduğu iddia edilen ürünlerin teslim alınması durumunda içindeki ürünlerin hasarından veya eksikliğinden SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır.

Beşeri/teknik hatalar nedeniyle fiyatlandırmada hata olmasında, fahiş fiyat farkı ya da gözle görülür bir hata olduğu anlaşılan yanlış fiyatlandırma yapılan ürünlere ilişkin siparişler, yapılacak bilgilendirme sonrasında iptal edilecek ve ödenen bir bedel olmuşsa iade edilecektir.

CAYMA HAKKI

Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma Hakkı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15.maddesindeki özel durumlar, özel imalat ve ilgili kişinin tüketici olmaması ve/veya gerçek kişinin de mesleği için kullanması halinde yasal olarak kullanılamaz.

Kanunen cayma hakkı tüketiciye tanınmış bir hak olup, tüketici tanımı içinde yer almayan gerçek ve tüzel kişilerin cayma hakkından yararlanmaları mümkün değildir. Tüketici olmayan kişilerde ürünlerin iadesi ancak ilgili firmanın iade onayı vermesi sonrasında iade faturasının kesilerek teslimi ile mümkün olmaktadır.

Satıcı, cayma bildiriminin ön bilgilendirme ve sözleşme niteliğindeki işbu metinde kararlaştırılan usuller ile yapılması halinde cayma hakkı kullanımı için gerekli işlemleri yapmayı taahhüt eder. Cayma hakkının usulüne uygun şekilde kullanımı halinde ürün bedeli, ALICI’nın ödeme yöntemi ile aynı şekilde iade edilecektir. Örneğin; kredi kartı ile işlem yapmış bir ALICI, cayma hakkını usulüne uygun şekilde kullandığında, ürün bedeli ALICI’nın kredi kartına iade edilecektir.

Kanunen cayma hakkı tüketiciye tanınmış bir hak olup, tüketici tanımı içinde yer almayan gerçek ve tüzel kişilerin cayma hakkından yararlanmaları mümkün değildir. Tüketici olmayan kişilerde ürünlerin iadesi ancak müşteri memnuniyeti doğrultusunda, tedarikçiye da üretici firmanın iade onayı vermesi sonrasında iade faturasının kesilerek teslimi ile mümkün olmaktadır.

Telefon yolu ile cayma bildirimi yapılması mümkün değildir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

 

Cayma hakkının süresinin belirlenmesinde;

  1. Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
  2. Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
  3. Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

Cayma beyanı, başka bir işlemle karışıklığı önleyecek şekilde açık olmalıdır. İçeriğinde muhakkak sözleşme numarası yazmalıdır. Sözleşme numarası belirtilmeyen/yazılmayan cayma bildirimlerinin işleme alınması mümkün olmadığından, bu beyanlar geçersiz sayılacaktırlar. Cayma bildirimde işbu metnin sonundaki form da kullanılabilir.

Kanunen cayma hakkı tüketiciye tanınmış bir hak olup, tüketici tanımı içinde yer almayan gerçek ve tüzel kişilerin cayma hakkından yararlanmaları mümkün değildir. Tüketici olmayan kişilerde ürünlerin iadesi ancak ilgili firmanın iade onayı vermesi sonrasında iade faturasının kesilerek teslimi ile mümkün olmaktadır.

 Alıcı, siparişi verdikten 2 saat sonraya kadar siparişlerini hesabım bölümünden herhangi bir bildirim gerekmeksizin iptal edebilir. Alıcı, sipariş süresinden 2 saat sonra cayma hakkını kullanarak ürünleri iade ederken hesabım üzerinden girerek iade formunu doldurmalıdır. İade formu, satıcı tarafından iade prosedürü çerçevesinde incelenerek işleme alınacaktır. Alıcı, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. 

Alıcı, teslim aldığı ürünleri iade etmek istediğinde hesabım bölümünden iade formunu doldurmalıdır. Satıcı tarafından iade prosedürüne uygun biçimde incelendikten sonra uygun bulunması halinde iade işlemleri başlatılarak, alıcı ile irtibata geçilecektir. 

Alıcı'nın cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, varsa malın teslim masrafları da dahil olmak üzere (malın Satıcı’nın iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla geri gönderilmesi kaydıyla), Alıcı'nın ilgili mal veya hizmete ilişkin yaptığı tüm ödemeler Alıcı'ya satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden ve tek seferde iade edilecektir.

CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

Mevzuat uyarınca Alıcı aşağıdaki hallerde cayma hakkına sahip değildir:

  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (örn. ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki ürünler);
  • Alıcı'nın istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde;
  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde;
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde;
  • Alıcı tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde;
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmelerde;
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde;
  • Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde;
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde; ve
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde (kupon gibi).

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin kapsamı dışında bırakılmış olan mal veya hizmetler (Satıcı’nın düzenli teslimatları ile Alıcı'nın meskenine teslim edilen gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) bakımından cayma hakkı kullanılamayacaktır.

İNTERNET ALIŞVERİŞLERİNİZDE KİŞİSEL BİLGİLERİNİZİN GÜVENLİĞİ

Firmamız siz kullanıcılarına daha iyi hizmet verebilmek amacıyla bazı kişisel bilgilerinizi (isim, yaş, ilgi alanlarınız, e-posta vb.) sizlerden bazı formlar yolu ile internet sitemizde talep etmektedir. Firmamız bilgisayarlarında güvenli bir ortamda toplanan bu bilgiler, (dönemsel promosyonlar, çeşitli kampanya çalışmaları, kullanıcı profillerine yönelik özel promosyon faaliyetlerinin kurgulanması ve istenmeyen e-postaların iletilmemesine yönelik müşteri/kullanıcı profili “kategorizasyonu” çalışmalarında) sadece firmamız bünyesinde kullanılmaktadır.

Firmamız üyelik formlarından topladığı bazı bilgileri, söz konusu üye kullanıcının haberi ya da aksi bir talimatı olmaksızın, üçüncü şahıslarla kesinlikle paylaşmamakta, faaliyet dışı hiçbir nedenle ticari amaçla kullanmamakta ve de kesinlikle satmamaktadır.

Firmamız e-posta adresleri ve üyelik formlarında istediği kullanıcıya ait bu kişisel bilgilerin haricinde site kullanımı sırasında izlediği, ziyaretçi hareket ve tercihlerini analiz ederek müşteri ilişkileri platformunda yorumlamaktadır. Kişisel bilgiler içermeyen bu alanda yapılan sayfa bazlı kullanıcı hareketlerine ait istatistiksel veriler, firmamız müşterilerine daha özel ve etkin bir deneyim yaşatmak amacıyla firmamız iş ortakları ile paylaşılabilmektedir.

ALICININ TEMERRÜDE DÜŞMESİ

ALICI'nın temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI'nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder. ALICI'nın temerrüdünün SATICI'nın kusurundan kaynaklandığı hallerde ALICI herhangi bir zarar ve ziyan talebini karşılamak mecburiyetinde olmayacaktır.

BEDEL İDAESİ

ALICI' nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI' nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 10 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, bankadan ALICI’ya yapılabilecek geç ödemelerden SATICI sorumlu tutulamaz.  ALICI, olası gecikmeler için SATICI' nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabilecektir.

UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

Alıcılar, satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili şikâyetlerini Satıcı'ya iletecektir. Alıcı, Satıcı'ya karşı (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değerlere bağlı olarak) ürünü satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyeti'ne ya da Tüketici Mahkemesi'ne başvurabilir.